Veliki četrtek
Na prvi dan velikonočnega tridnevja, na Veliki četrtek, dan zadnje večerje, nam je Jezus podaril znamenje svoje ljubezni – sveto evharistijo.
V svoji pokornosti Očetu in iz ljubezni do človeka je storil vse, da bi maša postala življenje in naše življenje ena sama maša.
Večerno bogoslužje tega dne je polno simbolike.
Po petju Slave umolknejo orgle in zvonovi. Sledi umivanje nog, dejanje, v katerem duhovnik, po Jezusovem zgledu, izbranim izmed občestva umije noge.
Jezus je apostole vprašal: « Razumete kaj sem vam storil«?(Jn13,12) »Če sem torej jaz, Gospod in Učitelj, vam umil noge, ste tudi vi dolžni drug drugemu umivati noge. Zgled sem vam namreč dal, da bi tudi vi delali tako, kakor sem jaz vam storil«.
(Jn13, 14-16)
Jezus je pravi Bog in pravi človek, zato ve kaj vse ga čaka.
Svojim želi pustiti trajen spomin, neusahljiv vir moči in upanja za vse čase. Podari nam zakrament svete evharistije.
Gospod Jezus je tisto noč, ko je bil izdan, vzel kruh in se zahvalil, ga razlomil in rekel: »To je moje telo za vas. To delajte v moj spomin«. (1Kor 11,23-25)
Prav tako je vzel tudi kelih po večerji in rekel: »Ta kelih je nova zaveza v moji krvi. Kolikorkrat boste pili, delajte to v moj spomin.« (1Kor 11,25-26)
Po izdaji Juda Iškarijota, Jezusa primejo in odvedejo na zaslišanje. Zasliševanje traja celo noč.
Jezusovi učenci so prestrašeni, Peter iz strahu za svoje življenje Jezusa trikrat zataji.
Ob koncu četrtkovega bogoslužja duhovnik Najsvetejše prenese od glavnega oltarja do ječe, ki jo zaklene.
To dejanje simbolizira prijetje in zasliševanje Jezusa. Jezusa celo noč mučijo, žalijo, se mu posmehujejo in mu jemljejo dostojanstvo.
O tem nam na simboličen način govorijo odprt in prazen tabernakelj, odstranjene rože in razkriti oltarji.
Ljubezen do Jezusa nam ne dovoli, da bi ga v teh težkih urah pustili samega, zato, zbrani po stanovski pripadnosti, pred ječo molimo in pojemo.
Najprej se pred njo zberejo žene, nato dekleta, za njimi možje in nazadnje še fantje.
JP