Praznovanje svetega Rešnjega telesa in krvi
V četrtek, 7. 6. 2012 smo obhajali zapovedan praznik Svetega Rešnjega telesa in Rešnje krvi. To je praznik Jezusove navzočnosti med nami. Dvojni naslov poudarja, da je evharistija ena sama pod dvema podobama.
Posebno češčenje evharistije zunaj maše se je začelo širiti v 11. stoletju. Bilo je odgovor krivovercem, ki so tajili Kristusovo resnično in trajno navzočnost pod podobo posvečenega kruha in vina. Hkrati pa je bilo to tudi nekakšno nadomestilo za vse redkejše prejemanje obhajila. V naših krajih so praznik poznali že zelo zgodaj. Oglejska Cerkev ga je sprejela že leta 1254. Praznovanje se je hitro širilo in postalo priljubljena ljudska slovesnost.
Naša procesija se na praznični dan, ob molitvi in petju pesmi vije skozi kraj, mimo štirih oltarjev, od katerih vsak izmed njih gleda na drugo stran neba. Otroci pred oltarji potresajo cvetne liste v znak ljubezni in spoštovanja. Kljub temu, da procesija poteka na delovni dan, v njej sodeluje precej ljudi, ki s svojo prisotnostjo želijo tudi na vzven pokazati vero v resnično Kristusovo navzočnost v evharistiji ter svojo veliko ljubezen do Jezusa Kristusa. V procesijo so vselej vključene narodne noše in pevci, gasilci pa skrbijo za varnost v prometu. Bandera ponosno plapolajo v vetru in nebo ščiti Najsvetejše. Praznično procesijo, pri kateri ob vsakem oltarju pojemo odlomke iz evangelija in prosimo Gospoda za blagoslov, konča s svetišču podeljen blagoslov z Najsvetejšim. Tako je procesija na praznik Svetega Rešnjega telesa in Rešnje krvi hkrati častilna in prošnja.
JP